Doorgaan naar hoofdcontent

Storesquare: een nieuw e-commerceplatform



Store Square logo

Deze week is met Storesquare een nieuw e-commerceplatform van start gegaan, dat webwinkels van verschillende lokale handelaars bundelt. Het hoopt zo een sterker blok te vormen tegen grote buitenlandse spelers zoals Bol.com en Zalando.

Storesquare, een gezamenlijk initiatief van Roularta, KBC en Unizo, is een e-commerce platform waar lokale handelaars en KMO’s hun webshop hebben. Klanten kunnen er producten kopen bij verschillende handelaars. Bestellingen worden daarna gratis aan huis geleverd.
Storesquare vormt een netwerk van handelaars die samen aan e-commerce doen, om zo een positief tegengewicht te bieden aan grote (vaak buitenlandse) spelers. Klanten kunnen tevens in contact komen met de handelaars, om zo een meer persoonlijke winkelervaring te krijgen. Ze kunnen ook favoriete winkels volgen om zo op de hoogte te blijven van updates over hun assortiment en promoties. Voor de handelaars is het een goedkopere oplossing om een online winkel op te starten. De volledige omkadering wordt immers gedaan door Storesquare. Handelaars betalen Storesquare daarvoor 135 euro per maand, plus 9 procent commissie op verkopen. Momenteel telt het platform 200 winkeliers uit West-Vlaanderen, maar eind dit jaar moet het zeker 1.000 handelaars van over heel Vlaanderen bevatten. Zo moet het aanbod volgens de initiatiefnemers groter worden dan eender welke online speler, zoals bijvoorbeeld Bol.com.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Multi-Line Entry

Shopping on overseas websites is convenient for consumers, but did you know how a DHL customer with an online retail business benefits from our Customs Services when they ship to their recipients?

Customs Services: Handover to Broker benefits customers with specific customs clearance arrangements

Some of our customers (especially large companies) may receive international shipments on a regular basis delivered by several different logistics providers. In this situation they may prefer to have a single customs broker performing all their clearance instead of the carrier. To support this requirement, DHL can initiate the Handover to Broker procedure.

Why is it so hard to stop a bad habit?

  Hey there, Today I was reading a really interesting blog post written by an ex-colleague.  According to Marshall Goldsmith, everybody has at least six to eight habits that need to be stopped. To overcome these bad habits, it is important to learn what type of information is appropriate. More about the bad habits (there are at least 21 of them can be found by clicking this link) https://www.marshallgoldsmith.com/ To overcome these bad habits it will be important: Ask for feedback: change does not happen with negative feedback but with honest and helpfull feedback. Get feedback on your own from your surroundings and from how people react to you. Learn to appologize for your bad behavior to the people who matter most to you. By appologizing, you mend broken relationships and overcome negative emotions. Demonstrate changed behavior or your intention to change your behavior. Listen more than you speak and listen with respect. Express gratitude . Follow up on your progress by...