Deze week is met Storesquare een nieuw e-commerceplatform van start gegaan, dat webwinkels van verschillende lokale handelaars bundelt. Het hoopt zo een sterker blok te vormen tegen grote buitenlandse spelers zoals Bol.com en Zalando.
Storesquare, een gezamenlijk initiatief van Roularta, KBC en Unizo, is een e-commerce platform waar lokale handelaars en KMO’s hun webshop hebben. Klanten kunnen er producten kopen bij verschillende handelaars. Bestellingen worden daarna gratis aan huis geleverd.
Storesquare vormt een netwerk van handelaars die samen aan e-commerce doen, om zo een positief tegengewicht te bieden aan grote (vaak buitenlandse) spelers. Klanten kunnen tevens in contact komen met de handelaars, om zo een meer persoonlijke winkelervaring te krijgen. Ze kunnen ook favoriete winkels volgen om zo op de hoogte te blijven van updates over hun assortiment en promoties. Voor de handelaars is het een goedkopere oplossing om een online winkel op te starten. De volledige omkadering wordt immers gedaan door Storesquare. Handelaars betalen Storesquare daarvoor 135 euro per maand, plus 9 procent commissie op verkopen. Momenteel telt het platform 200 winkeliers uit West-Vlaanderen, maar eind dit jaar moet het zeker 1.000 handelaars van over heel Vlaanderen bevatten. Zo moet het aanbod volgens de initiatiefnemers groter worden dan eender welke online speler, zoals bijvoorbeeld Bol.com.
Reacties