Doorgaan naar hoofdcontent

Storesquare: een nieuw e-commerceplatform



Store Square logo

Deze week is met Storesquare een nieuw e-commerceplatform van start gegaan, dat webwinkels van verschillende lokale handelaars bundelt. Het hoopt zo een sterker blok te vormen tegen grote buitenlandse spelers zoals Bol.com en Zalando.

Storesquare, een gezamenlijk initiatief van Roularta, KBC en Unizo, is een e-commerce platform waar lokale handelaars en KMO’s hun webshop hebben. Klanten kunnen er producten kopen bij verschillende handelaars. Bestellingen worden daarna gratis aan huis geleverd.
Storesquare vormt een netwerk van handelaars die samen aan e-commerce doen, om zo een positief tegengewicht te bieden aan grote (vaak buitenlandse) spelers. Klanten kunnen tevens in contact komen met de handelaars, om zo een meer persoonlijke winkelervaring te krijgen. Ze kunnen ook favoriete winkels volgen om zo op de hoogte te blijven van updates over hun assortiment en promoties. Voor de handelaars is het een goedkopere oplossing om een online winkel op te starten. De volledige omkadering wordt immers gedaan door Storesquare. Handelaars betalen Storesquare daarvoor 135 euro per maand, plus 9 procent commissie op verkopen. Momenteel telt het platform 200 winkeliers uit West-Vlaanderen, maar eind dit jaar moet het zeker 1.000 handelaars van over heel Vlaanderen bevatten. Zo moet het aanbod volgens de initiatiefnemers groter worden dan eender welke online speler, zoals bijvoorbeeld Bol.com.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Multi-Line Entry

Shopping on overseas websites is convenient for consumers, but did you know how a DHL customer with an online retail business benefits from our Customs Services when they ship to their recipients?

What is Cross-docking?– Understanding the concept & definition

Understanding the advantages and disadvantages of cross-docking and how they fit with your organisation is an important step for evaluating the supply chain process and deciding whether Cross-docking is right for your organisation. Make sure you understand the key factor requirements of your organisation.  For example:  High Volume Turnover, Rapid turnaround, Perishable goods are all factors that indicate a successful fit for Cross-Docking.  Analyse your key factor requirements and decide from there.

Transport & douane, alles voor u uitgeklaard: fotoreportage

Peter Waumans, Erkend adviseur internationaal ondernemen Caroline Buyze en Jessi Handekijn, Field Sales, DHL Express Lode Van Vlasselaer, Algemene Administratie der Douane & Accijnzen Johan Wouters, Gateway manager DHL Express Didier Braham, Customer Operations Group, DHL Express Gerrit De Sterck,Customs affairs manager Benelux