Doorgaan naar hoofdcontent

reasons to stay / reasons to quit

Verrassende volgorde! so be prepared

TOP 15 criteria supplier application (OESO)
waar hecht klant belang aan?
  • support
  • reactivteit
  • admin
  • SPOC
  • expertise van verkoper
  • beschikbaarheid van produktinfo
  • prijs
  • meedenken
  • flexibiliteit
  • accuraatheid en reactiesnelheid op vragenopvolging van levering (tracking)
  • product -kwaliteit
  • kwaliteit van de ondersteunende diensten
  • klachtenbehandeling
  • leverbetrouwbaarheid
TOP 10 exit (OESO)
klant neemt afscheid van zijn leverancier obv
  • aanmaningsgedrag leverancier
  • contactpersoon niet bekwaam
  • prijs
  • gevoel niet belangrijk te zijn
  • afgenomen product kwaliteit
  • gevoel te veel afhankelijk te zijn van zijn leverancier
  • onbehandelde klachten
  • leverancier denkt niet mee (pro-actief)
  • frequent niet nakomen van beloften
  • te weinig initiatief van de leverancier

Reacties

Populaire posts van deze blog

Multi-Line Entry

Shopping on overseas websites is convenient for consumers, but did you know how a DHL customer with an online retail business benefits from our Customs Services when they ship to their recipients?

EFSS at your service

Even after 6 months in the most international company, there are still new departments and services to discover. Last Friday we were invited in Maastricht at the EFSS (european Shared Services Center)

What is Cross-docking?– Understanding the concept & definition

Understanding the advantages and disadvantages of cross-docking and how they fit with your organisation is an important step for evaluating the supply chain process and deciding whether Cross-docking is right for your organisation. Make sure you understand the key factor requirements of your organisation.  For example:  High Volume Turnover, Rapid turnaround, Perishable goods are all factors that indicate a successful fit for Cross-Docking.  Analyse your key factor requirements and decide from there.